نوشته شده توسط : الکس

بدون شک خودرو یکی از وسایل بسیار پر کاربرد و مهم در نوروز است. و متاسفانه بر اثر بی دقتی های مکرر رانندگان سوانح جاده ای بسیار زیادی نیز رخ می دهد. اما اگر خودرو را با قطار جابجا کنیم و بجای خودروی شخصی با قطار سفر کنیم چه مزیت ها و معایبی دارد؟ فقط بهتر است به چند نکته قبل از تهیه و خرید بلیط قطار دقت کنید.

با وجود رواج یافتن پروازهای چارتر در ایران هنوز سفرهای زمینی محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. حتی به جرئت می‌توان گفت این سفرها امروزه محبوبیت و رواج بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است و همچنین بیشتر از سفر با هواپیما مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا ارتباطات زمینی، جاده‌ها و وسایل نقلیه در سال‌های اخیر هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بهبود چشم‌گیری داشته است. همچنین هزینه سفرهای زمینی بسیار پایین‌تر از سفرهای هوایی است و دلیل دیگر آنکه این نوع سفرها برای کسانی که ترس از پرواز و هواپیما دارند بسیار مناسب‌تر است.

سفرهای نوروزی با اتوبوس یا قطار؟

جدا از اینکه بازار اتوبوس‌ها و قطارهایی که روزانه در شهرهای ایران در حال رفت‌وآمد هستند و مسافران را جابه‌جا می‌کنند؛ بسیار داغ است، مسیرهای خارجی دیگری نیز بین ایران و کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان وجود دارد.

سفر زمینی همانطور که از نامش پیداست شامل سفر با اتوبوس، سفر با قطار و همچنین سفر با سواری و وسیله نقلیه شخصی می‌شود. در ادامه راهنمای مختصری از سفر با اتوبوس و قطار خواهیم نوشت.

سفرهای نوروزی با اتوبوس یا قطار؟

 

انواع اتوبوس‌های مسافربری

اتوبوس‌های مسافربری به‌طور کلی به دو نوع اتوبوس‌های وی آی پی و اتوبوس‌های معمولی تقسیم می‌شوند. اتوبوس‌های وی آی پی اگرچه نسبت به اتوبوس های معمولی بلیط گران تری دارند اما از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های تختخواب شو و حتی برخی از آنها از اینترنت وای فای برخوردار می‌باشند که معمولا امکانات از این دست به صورت سمبل روی شیشه این اتوبوس‌ها نوشته شده است.

اتوبوس‌های وی آی پی بسیار تندرو تر از همتای معمولی خود هستند. در اتوبوس های VIP یک ردیف صندلی‌های تک نفره و یک ردیف صندلی‌های دو نفره وجود دارد و به‌طور کلی این اتوبوس‌ها می‌توانند مسافران کمتری را نسبت به اتوبوس‌های معمولی جا‌به‌جا کنند.

سفرهای نوروزی با اتوبوس یا قطار؟

اتوبوس‌های مسافربری برند‌های مختلفی دارند که هر کدام در قیمت و امکانات تفاوت‌های اندکی با هم دارند. وولو، بنز و اسکانیا را می‌توان چند نمونه از انواع اتوبوس‌های موجود در ایران دانست. با توجه به اینکه اتوبوس های بنز موجود در ایران قدیمی هستند و از امکانات و صندلی های چندان راحتی برخوردار نیستند، در زمان تهیه بلیط اتوبوس توصیه می کنیم ولوو و اسکانیا را در اولویت قرار دهید.

انواع قطارهای مسافربری

قطارها را نیز به‌طور کلی می‌توان دو دسته قطارهای لوکس و قطارهای معمولی تقسیم کرد. قطارها لوکس کوپه‌های ۴ نفره دارند و همانطور که از اسمشان پیداست امکانات بیشتری را نسبت به قطارهای معمولی ارائه می‌دهند. برای مثال کوپه‌های این نوع قطار از امکاناتی همچون بدنه عایق صدا و حرارت، شیشه‌های دو جداره، سیستم صوتی و تصویری مناسب، برق ۲۲۰ ولت و سیستم تهویه مطبوع هستند. در حالی که در قطارهای معمولی کوپه‌ها ۶ نفره هستند و پنجره‌ها به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند.

اما در یک تقسیم‌بندی دیگر قطارهای مسافربری را می‌توان به دو نوع قطارهای کوپه‌ای و قطارهای تندرو که به‌شکل اتوبوسی هستند تقسیم کرد.

سفرهای نوروزی با اتوبوس یا قطار؟

قطارهای تندرو بسیار پر سرعت‌تر از قطارهای کوپه‌ای هستند. این قطارها همچنین ظرفیت بالاتری نسبت به قطارهای کوپه‌ای دارند. همگی از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری مناسب، شیشه‌های دو جداره و بدنه عایق حرارت بهره می‌برند همچنین معمولا این قطارها دارای یک قلاب بزرگ است که ضربه‌های ناشی از حرکت قطار را به حداقل می رساند.

اما جدا از این تقسیم‌بندی‌های کلی قطارها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای امکانات مخصوص خود هستند و همچنین بلیط‌شان قیمت متفاوتی دارد. البته لازم به ذکر است امکانات این قطارها تقریبا شبیه هم است و تفاوت‌های جزئی با هم دارند؛ مثلا در برخی از قطارها شام به صورت رایگان سرو می‌شود اما در برخی دیگر شما می‌توانید بلیط خود را همراه با پذیرایی انتخاب کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. در همه قطارهای کوپه‌ای یکی از کوپه‌ها در اختیار مهماندار قرار می‌گیرد. پس در زمان خرید بلیط قطار همه جوانب و امکانات را در نظر گرفته و در صورت عدم آگاهی کافی حتما از مسئولان شرکت مسافربری مربوطه سوال کنید.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که سفرهای نوروزی با اتوبوس یا قطار و یا حتی با خودروی شخصی و هواپیما، به هر صورتی که قرار است انجام شود، مهمترین چیز این است که در عین لذت بردن از تعطیلات‌تان، ایمن سفر کنید؛ ما نیز سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کنیم.

منبع: www.zcode.ir



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الکس

 

برای جابجایی آسان و ایمن لپ تاپ، جلوگیری از ضربه خوردن و آسیب دیدن، حمل وسایل جانبی لپ تاپ مانند سیم شارژر، ماوس و... داشتن یک کیف لپ تاپ امری ضروری است. دلسی تولیدکننده‌ی کیف‌های لپ تاپ است که تنوع بالایی در محصولات خود دارد و علاوه‌بر کیف لپ تاپ، محصولات دیگری همچون چمدان، ساک مسافرتی، کوله پشتی، کیف بیزینسی، چمدان خلبانی، اکسسوریو کيف دوشی هم تولید می‌کند. کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon یک کیف ایده‌آل و مناسب برای جابجایی لپ تاپ است که در ادامه ویژگی‌ها و امکانات آن را بررسی می‌کنیم.

کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon سایز متوسط رنگ قهوه ای

مشخصات سایز و مشخصات فنی کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon سایز متوسط رنگ قهوه‌ای

سایز کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon متوسط است و لپ تاپی تا اندازه‌ی 15.6 اینچ را می‌توانید در آن بگذارید. ابعاد خارجی این کیف لپ تاپ 13.5×40×35 سانتی‌متر است و حجم خارجی معادل با 19 لیتر دارد.

رنگ قهوه‌ای این کیف لپ تاپ حس صمیمیت، امنیت، صداقت و راحتی ایجاد می‌کند. تعداد تبله‌ی کیف لپ تاپ دلسی مدل  Montholonسایز متوسط رنگ قهوه‌ای دو تبله‌ است و این کیف فقط 0.6 کیلوگرم وزن دارد. بدنه‌ی این کیف لپ تاپ از جنس پلی‌استر 600  deniersساخته شده است تا در برابر نفوذ آب و مایعات به داخل کیف مقاوم باشد. دلسی کیفیت این محصول خود را با گارانتی 2 ساله بین‌المللی تضمین کرده است.

در صورت تمایل به خرید کیف لپ تاپ دلسی مدل  Montholonسایز متوسط رنگ قهوه‌ای، شما می‌توانید آن را از ایران دلسی بصورت آنلاین خریده و محصول را بدون پرداخت هزینه‌ی ارسال، درب منزل تحویل بگیرید.

ویژگی‌ها و امکانات کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon سایز متوسط رنگ قهوه‌ای

این کیف لپ تاپ دارای جدیدترین نوع قفل امنیتی، قفل TSA است. اگر با هواپیما سفر می‌کنید لازم است بدانید که وجود این قفل روی کیف، برای شما ضروری است چراکه کیف‌ها و چمدان‌های مجهز به این نوع قفل با یک کلید مشترک باز می‌شوند که این کلید را برخی ماموران امنیتی فرودگاه در دست دارند تا اگر نیاز به بازرسی کیف شما بود، بدون آسیب رسیدن به قفل یا کیف، بتوانند قفل را باز کنند. با دادن رمزی 3 رقمی می‌توانید کیف لپ تاپ خود را قفل کنید.

کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon سایز متوسط رنگ قهوه‌ای را می‌توانید روی دسته‌ی چمدان‌های چرخ‌دار خود قرار دهید و هنگام مسافرت، کیف خود را هم با چمدان هم‌زمان حمل کنید.

برای جلوگیری از آشفتگی محتویات داخل کیف لپ تاپ، طراحی داخلی برای این کیف انجام شده است تا بتوانید وسایل خود را بصورت تفکیک شده در کیف بگذارید. کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon سایز متوسط رنگ قهوه‌ای، یک کاور نگهدارنده و ضربه‌گیر هم دارد تا به لپ تاپ هیچ صدمه‌ای نرسد.

وزن بسیار کم این کیف لپ تاپ جابجایی آن را آسان‌تر کرده و محدودیت حمل وسایل شخصی را از بین می‌برد. همچنین این کیف لپ تاپ یک بند دوشی برای آویزان کردن کیف روی شانه‌ و حمل آن دارد.

خرید کیف لپ تاپ دلسی مدل Montholon سایز متوسط رنگ قهوه‌ای، به دلیل دارا بودن وزن کم، طراحی داخلی، قفل امنیت، بند دوشی طبی و گارانتی 2 ساله به شما پیشنهاد می‌شود.

کیف‌های لپ تاپ دلسی Delsey

اندازه‌ی کیف لپ تاپ بسیار مهم است. کیف لپ تاپ نباید خیلی بزرگ‌تر از لپ تاپ باشد، چون در این صورت هنگام حرکت شما، لپ تاپ هم داخل کیف تکان خورده و آسیب می‌بیند. سایز کیف‌های لپ تاپ دلسی، استاندارد و مناسب طراحی شده‌اند و لایه‌های محافظتی اسفنجی به‌عنوان ضربه‌گیر دارند. از آن‌جاکه وزن لپ تاپ‌ها زیاد است نیاز است که کیف حمل آن‌ها سبک باشد تا باعث آسیب رسیدن به سلامتی و یا طاقت‌فرسا شدن حمل لپ تاپ نشود. به همین علت کیف‌های لپ تاپ دلسی، بسیار سبک و کم‌وزن ساخته شده‌اند.

افرادی که به دلایل مختلف سفرهای مکرر می‌روند، نیاز به چمدانی مقاوم و با کارایی بالا دارند. چنان‌چه شما نیز از این دسته افراد بوده و در پی خرید یک چمدان مناسب هستید، چمدان دلسی مدل for once سایز کابین رنگ خاکستری یک انتخاب عالی است که می‌تواند به خوبی انتظارات شما را از یک چمدان ایده‌آل برآورده کند.

طراحی منحصر به فرد این محصول و استفاده از تکنولوژی روز در خط تولید آن، موجبات کیفیت و کارایی بیشتر را فراهم کرده و علاوه بر این برای آسودگی خیال مصرف‌کنندگان، دوام آن نیز در برابر عوامل آسیب‌زای بیرونی تضمین شده است.

چمدان دلسی مدل for once سایز کابین رنگ خاکستری

مشخصات سایز و مشخصات فنی چمدان دلسی مدل for once سایز کابین رنگ خاکستری

سایز کابین این مدل از چمدان‌های دلسی، ظرفیت 7 الی 10 کیلوگرم داشته و ابعاد خارجی آن 25 × 35 × 55 سانتی‌متر با حجم 48 لیتر است. این چمدان با ابعاد داخلی 25 × 35 × 51 برای حمل و نقل وسایل ضروری سفر کاملا مناسب است. قابل توجه است برای حمل آسان‌تر این چمدان چهار چرخ تعبیه شده که به وسیله دسته تلسکوپی قابلیت کشش چمدان را مهیا می‌کند.

چمدان دلسی مدل for once سایز کابین رنگ خاکستری به خودی خود وزنی سبک معادل 2.9 کیلوگرم دارد و لذا در جاهایی که محدودیت بار وجود دارد، با وجود سبکی خود چمدان می‌توان بار بیشتری داخل چمدان گذاشت و مشکلی پیش نخواهد آمد. گفتنی است این محصول از جنس سافت تولید شده که در گروه چمدان‌های نرم قرار می‌گیرد و به صورت زیپی به سادگی بسته می‌شود. جنس بدنه چمدان از nylon 420*210 deniers بوده و با پوشش تفلون خاصیت ضد آب و ضد لک دارد.

امکانات چمدان دلسی مدل for once سایز کابین رنگ خاکستری

قفل TSA از جمله جدیدترین تکنولوژی قفل چمدان است که ایمنی و سلامت چمدان را حین بازرسی حفظ می‌کند. چمدان دلسی مدل for once سایز کابین مجهز به این قفل بوده و لذا در تمام فرودگاه‌های بین المللی قابل استفاده است. قفل TSA این چمدان از نوع آویزی است که قابلیت رمز گذاری نیز دارد، البته پلیس اینترپل بدون نیاز به رمز نیز در هنگام ضرورت قادر به بازرسی این چمدان خواهد بود و در حین بازرسی هیچ‌ گونه آسیبی به قفل یا بدنه چمدان نخواهد رسید.

این چمدان به زیپ سکیورتک نیز مجهز است که توسط خود برند دلسی به ثبت رسیده و 41 برابر قدرت مندتر از سایر زیپ‌ های معمولی است. طراحی این زیپ به گونه‌ ای است که دو زیپه است و با این وجود چمدان را در برابر دستبرد کاملا ایمن می‌ک ند.

چمدان‌های دلسی

یکی از برترین برند های تولید کننده انواع چمدان، کوله پشتی، کیف، ساک مسافرتی، چمدان خلبانی ،اکسسوری و . . . برند دلسی است. این برند فرانسوی امروزه در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته و این امر به علت کیفیت محصولات مدرنش است. چمدان دلسی مدل for once سایز کابین رنگ خاکستری یک چمدان فوق العاده سبک، جادار، مقاوم و ایمن است که با 5 سال گارانتی اینترنشنال توسط فروشگاه ایران دلسی که نمایندگی دلسی در ایران است با خدمات استثنائی به فروش می‌ رسد.


 



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الکس

دکوراسیون داخلی به سبک ایران ویژگی هایی از قبیل ایوان های رفیع، ستون های بلند، تزئینات گوناگون در عین سادگی، محاسبات مهندسی دقیق، فرم درست پوشش و رعایت پوشیدگی زنان و … را دارد. این سبک جایگاه ویژه ای در حوزه سبک شناسی در دکوراسیون داخلی برای ایرانیان دارد. از جمله مهم ترین بخش های یک منزل مسکونی می توان به اتاق پذیرایی و نشیمن اشاره نمود. از این رو دکوراسیون پذیرایی و نشیمن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که از این اتاق ها برای پذیرایی مهمان ها استفاده می گردد و اغلب برای مهمانان این دکوراسیون باید دلنشین باشد تا در محیط احساس خوبی به ایشان دست دهد. با توجه به این امر دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن باید کاملا تخصصی انجام شود تا راحتی و آسایش مهمانان را فراهم نماید. در این دکوراسیون باید به نکات مهمی توجه گردد.

سبک مدرن

در حوزه سبک شناسی در دکوراسیون داخلی، سبک مدرن یکی از شایع‌ترین هاست که در آن تأکید بر روی سادگی است. استفاده از مبلمان و جزئیات کمتر و نیز استفاده از رنگ های گرم متعلق به درختان طبیعت به همراه غالب بودن رنگ سفید، از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی مدرن است. البته این سبک شاخه های مختلف خود را پس از پایان جنگ جهانی دوم گسترش داده است و روند تکامل خود را طی می‌کند.

 سبک کلاسیک

این سبک در طراحی مبلمان تنوع زیادی ندارد و بیشتر از نقاشی های باستان و گچ بری استفاده می کند. رنگ های طلایی، قهوه ای و کرم رنگ های غالب در این سبک هستند که فضایی با حس و حال قدیمی را برای اعضای خانواده تداعی می کند. استفاده از المان های تاریخی خصوصیت بارز این سبک است. سبک کلاسیک از سبک های پرطرفدار در حوزه سبک شناسی در دکوراسیون داخلی به شمار می رود.  

کلاسیک جدید

این سبک تلفیقی از سبک کلاسیک و سبک مدرن است که با آمیزش مؤلفه هایی از این دو سبک، به دست آمده است. در حوزه سبک شناسی در دکوراسیون داخلی، این سبک به جهت تأمین علایق سنتی و جدید، سبک محبوبی شناخته می شود.

سبک جنوب غربی

این سبک که از کشورهای بومی آمریکایی، اسپانیایی و نیومکزیکو نشأت می گیرد دارای رنگ های جنگل، جزئیات فلزی و تزئینات خاص است. استفاده از سقف های تخت و بلند با تیر چوبی و حیاط های گسترده از ویژگی های بارز ابن سبک است. در سبک شناسی در دکوراسیون داخلی، سبک جنوب غربی با رنگ های خاکستری، بافت های خشن، پارچه های رنگارنگ و اشیای دست ساز شناخته می شود.

سبک هنری و صنایع دستی

این سبک در قرن بیستم وارد دنیای طراحی دکوراسیون شده است. در این سبک از مواد ساده و ارگانیک و همچنین المان های هنری و صنایع دستی استفاده می شود. این سبک تحت تأثیر آثار فرانک لوید رایت و معماری ارگانیک ایجاد شده است.

سبک عربی

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی، این سبک را دارای ترکیب بندی ساده ای می داند که محیطی ساده و خنک را برای ساکنان منزل ایجاد می کند. این سبک متناسب با اقلیم گرمسیر و کویری طراحی شده است.

سبک معاصر

عنصر خط در این سبک نقش ویژه ای دارد و در آن، خط در سقف های بلند، تزئینات دیواری و … کاربرد دارد. در سبک معاصر، فضاهای خالی به اندازه فضاهای پوشیده شده از اشیاء، اهمیت دارد.   دکوراسیون-آشپزخانه-ایرانی-به-همراه-نورپردازی-خوب ایده های زیادی برای دکوراسین داخلی پذیرایی وجود دارد که در سبک شناسی دکوراسیون داخلی به آن ها اشاره می شود. در ادامه سعی می شود که چند ایده جذاب برایدکوراسیون داخلی پذیرایی خانه شما داده شود:

ترکیب رنگ موفق

به کمک ایجاد هارمونی بین رنگ های خنثی و رنگ های پر جنب و جوش، می توانیم به زیبایی دکوراسیون داخلی پذیرایی خود بیفزاییم. البته این کار بستگی به سلیقه و محیط زندگی ما دارد.

استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب

استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون داخلی پذیرایی، مورد علاقه بسیاری از افراد است چون احساس آرامش خوبی به انسان می دهد. البته در کنار آن باید حتماً از رنگ های متنوع در بالشتک های رنگی و رنگ های گرم هم استفاده کرد که نمای ما خشک و بی روح نباشد.

ایجاد پیچیدگی بصری

می توان در دیوارها از طرح هایی با پیچیدگی بصری استفاده کرد تا دیوارها به طور کاملاً یکنواخت نباشد و دکوراسیون شما متفاوت جلوه داده شود.

استفاده از سبک های مختلف دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی پذیرایی می توان از سبک های متنوع کشورهای مختلف استفاده کرد. استفاده از  سبک مینیمالیست که مبلمانی مدرن و ترکیب رنگ های خنثی را استفاده می کند و یا سبک کلاسیک که بسیار پرطرفدار است، به شما  پیشنهاد می شود.  

بازسازی داخلی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دکوراسیون های شیک و لاکچری می توان با یک بازسازی داخلی فضای خانه را به بهترین شکل ممکن تغییر داد. مطابق اصول دکوراسیون، یک طراح به سهولت می تواند با بازسازی داخلی ساختمان، حداکثر استفاده را از فضای داخلی خانه به ارمغان آورد. از جمله مهم ترین نتایج بازسازی داخلی گسترش فضا و نو نوار شدن محیط ساختمان می گردد. در صورتی که از زمان ساخت خانه مدت زیادی گذشته باشد، مشکلات عدیده ای مرتبا رخ می دهد که نیاز به یک بازسازی داخلی اصولی دارد تا مجددا بروز نکنند. در این راستا با بازسازی داخلی علاوه بر تعمیرات لازمه تغییر دکوراسیون را نیز می توان اعمال کرد. چنانچه بازسازی داخلی با رعایت اصول انجام گیرد، نتایج شگرفی همچون: زیباسازی فضا، تعمیرات تخصصی و بهره گیری از فضاهای بلا استفاده را به ارمغان خواهد آورد.  

بازسازی داخلی تخصصی

از آن جایی که هر ساختمانی پس از گذشت زمان دچار فرسودگی می گردد لذا بهتر است بازسازی آن را فردی متخصص انجام دهد که با بازسازی برنامه ریزی شده منجر به دوام بیشتر ساختمان گردد. از این رو طراحان داخلی با استفاده از دانش نوین جهانی و تطبیق آن با معماری ساختمان های ایرانی، می توانند پس از بازسازی از نهایت فضا نیز در منزل استفاده کنند. لازم به ذکر است چنانچه بازسازی داخلی تخصصی صورت گیرد با هزینه مناسب کیفیت عالی را به ارمغان می آورد. در این راستا طراحان با استفاده از تجهیزات جدید مثل انواع لوازم ساختمانی متحرک یا سقف های کنافی و یا تیغه های آماده قادر به تغییر دکوراسیون منزل و همچنین ارائه جلوه جذاب به همراه دوام بالا هستند. دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-با-تم-صورتی-با-گل

دکوراسیون اتاق خواب هنری

برای داشتن دکوراسیون اتاق خواب هنری، در مرحله ی اول باید از پیشنهادات  دکوراتورها بهره مند شد، اما ما در اینجا به چندین مورد از نکات کاربردی جهت داشت اتاق خواب هنری اشاره می کنیم. برای جلوگیری از شلوغی اتاق، جهت ایجاد دکوراسیون اتاق خواب هنری، استفاده از سبدهای تزیینی و قفسه ها و طبقه های دیواری برای ذخیره سازی اشیا و عناصر مختلف می تواند گزینه ی مناسبی باشد. حتی از فضای زیر تخت نیز میتوان استفاده کرد تا از شلوغی های بیجا در اتاق خواب گریخت. برای این کار میتوانید با قراردادن سبدها و جعبه های درآن فضا، فضاهای ذخیره سازی جدید و مدرنی ایجاد کنید.  

نکاتی برای داشتن دکوراسیون اتاق خواب هنری:

  • اتاق خواب شما جلوه ای شخصیت شماست بنابراین باید دکور منحصر به فرد خودتان را برای ایجاد اتاق خواب هنری داشته باشید.
  • در دکوراسیون باید هماهنگ باشند. مثلاً بین بالش و روتختی و تابلوها و گل‌ها و دیگر اجزای اتاق هماهنگی وجود داشته باشند.
  • باید اتاق خواب تان مکان راحتی باشد، مثلاً برای تختخواب از لحاف خیلی راحت مثل لحاف پر قو استفاده کنید.
  • در دکوراسیون اتاق خواب هنری باید قسمتی را کانون توجه ایجاد کنید. با استفاده از وسایل و دکوری‌های زیبا می توان کانون توجه اتاق را ایجاد کرد.
  • در دکوراسیون اتاق خواب هنری باید به اندازه ها توجه داشت، به عنوان مثال برای چراغ‌خواب، اندازه‌ی تخت‌ را در نظر بگیرید.
  • داشتن یک منبع نور مناسب یکی از مهم ترین اصول داشتن اتاق خواب هنری است. بدین صورت که استفاده از چراغ‌خواب دیواری موجب صرفه جویی در فضا شده و دست طراح را باز تر می گذارد. که باید حتمایک لامپ پرنور در آن قرار دهید تا برای روشنایی اتاق تان دچار مشکل نشوید.
  • برای داشتن یک اتاق خواب هنری می توان از ترکیب رنگ ها استفاده کرد. برای اضافه کردن رنگ به اتاق از لوازم جانبی و کارهای هنری رنگی استفاده کنید.
  • به کف اتاق تان توجه ویژه ای داشته باشید.(برای این منظور می‌توان از یک فرش مناسب با رنگ مناسب استفاده کرد.)
  • باید به نحوی به اتاق تان حس گرمی بدهید. برای این منظور رنگ‌ های گرم و لامپ‌های ملایم و شمع می تواند گزینه ی مناسبی باشد.
  • با شکل های مختلف به وسایل اتاق جلوه ی ویژه ای بدهید
  • قوانین جدید طراحی برای اتق خورتان ایجاد کنید، با استفاده از وسایل مختلف برای کاربردهای جدید بهره مند شوید.به عنوان مثال از نردبان به عنوان قفسه‌ای برای مرتب کردن وسایل استفاده کنید.

 

تزئین-دیوار-اتاق-نوزاد-دختر-با-صندلی

 

چیدمان وسایل در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

یکی از مهم ترین تغییراتی که در اتاق‌ خواب ها بسیار مورد توجه است و بایستی که بسیار با دقت انجام شود  نحوه چیدمان وسایل است که بسیار اهمیت دارد. با توجه به اندازه ی اتاق خواب محل قرار گیری تخت خواب دارای اهمیت ویژه ‌ای است زیرا که محل قرار گیری تخت در آرامش شما و در هنگام خواب تأثیر بسزایی دارد. بیشتر دختر خانم ها دوست دارند تا تخت خواب در کنار پنجره قرار بگیرد تا علاوه بر استفاده از انرژی مثبت محیط بیرون از هوای بسیار دل انگیز نیز بهره برد. در قرار دادن تخت خواب هیچ‌ وقت تخت خواب را روبه روی در ورودی قرار ندهید زیرا باعث ایجاد حس عدم امنیت و بر هم زدن آرامش شما می شود.  

استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

یکی از محبوب ترین رنگ های دخترانه رنگ صورتی است که این رنگ مورد توجه بسیاری از دختر خانم ها است ممکن است که استفاده از این رنگ در تمام دکوراسیون اتاق باعث دل زدگی شود از این رو بهتر است تا سایه روشنی از صورتی را با رنگ زرد یا سبز لیمویی و سایر رنگ‌ های روشن برای ایجاد نگاهی دخترانه ولی قوی ترکیب کنید. صورتی و نارنجی روشن معمولا ترکیب های مورد علاقه دختر خانم ‌ها است که همراه با مبلمانی سفید بی ‌نظیر می‌ شود و می ‌تواند به عنوان رنگ اتاق خواب دخترانه مناسبی در نظر گرفته شود. لایه‌ های متعدد صورتی برای یک ظاهر خاص می ‌تواند همزمان تسکین دهنده و نشاط بخش باشد.  

 استفاده از سبک های خاص در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تزیین اتاق خواب یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برای تزیین اتاق خواب دخترانه با وسایل ساده می توانید از شلف های دیواری استفاده کنید. شما می توانید که برای جلوه‌ دادن بسیار به اتاق خواب از سبک های متنوع و خاصی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید  بیشتر افراد بر این باورند که برای طراحی دکوراسیون زیبا و کاربردی در فضای اتاق خواب باید که هزینه زیادی را متحمل شوند اما همیشه این طور نیست و برخی اوقات قرار دادن یک وسیله ساده و یا استفاده از یک رنگ ساده و خاص می تواند فضای اتاق خواب را متحول کند. می توان که از رو تختی‌هایی که با حرف اول اسم تزئین شده‌اند، قدیمی و کلاسیک‌اند برای زیبا کردن تخت و اتاق خواب استفاده کرد.  

استفاده از پرده در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

با توجه به این که یکی از مهم ترین عناصر تزیینی در دکوراسیون داخلی پرده است و این که پرده  نقش موثری را در زیبایی و جذابیت دکوراسیون بخش های مختلف منزل دارد از این رو بهتر است در هنگام انتخاب طرح و رنگ پرده برای قسمت های مختلف منزل مخصوصا انتخاب پرده در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بیشترین حساسیت را به خرج داد.                                                                    



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الکس

کد بورسی چیست؟

 

 

 

برای خرید و فروش سهام در بورس به‌صورت آنلاین یا روش‌های دیگر مثل مراجعه حضوری، ابتدا باید کد بورسی یا کد سهامداری داشته باشید، درست مثل زمانی که می‌خواهید در بانک واریز و برداشت پول انجام دهید، به حساب بانکی نیاز دارید. کد بورسی شناسه‌ای است که از سه حرف اول نام خانوادگی شما و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود. برای مثال اگر نام خانوادگی شخصی “ثمری” باشد، کد معاملاتی آقای ثمری می‌تواند به‌صورت “ثمر۱۲۳۴۵” باشد. کد بورسی با نام کد سهامداری نیز شناخته می‌شود. کسی که دارای کدبورسی است می‌تواند از طریق نرم افزار معاملات آنلاین یا پنل معاملات اینترنتی، نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کند. نام دیگر معاملات آنلاین، معاملات برخط و نام دیگر معاملات اینترنتی، معاملات آفلاین است.

کد معاملاتی منحصربه‌فرد است و هر سرمایه گذار فقط می‌تواند یک کد بورس داشته باشد.

نکته: در شرایط خاصی کد بورسی تغییر می‌کند، مثل زمانی‌که شما تغییری در فامیلی خود ایجاد کنید.

 

 پس اگر قصد سرمایه گذاری در بورس دارید، دریافت کد بورسی اولین گام شما برای ورود به بازار بورس اوراق بهادار تلقی می شود.

برای ثبت نام اینترنتی در بورس می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس استفاده نمایید.

چگونه کد بورس بگیریم؟

کد بورسی یا کد سهامداری چیست؟ چگونه کد بورس دریافت کنیم؟هم‌اکنون این امکان وجود دارد تا علاقه‌مندان به بازار بورس از دو طریق در بورس ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کنند:

دریافت کد بورسی به صورت حضوری

ثبت نام اینترنتی در بورس و دریافت کد بورسی

1.      در روش اول می‌توانید به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه نمایید و با ارائه مدارک لازم، درخواست خود را برای دریافت کد سهامداری اعلام نمایید. پس از تکمیل و امضای فرم‌های مربوطه، کارگزاری اطلاعات شما را به شرکت بورس و شرکت سپرده گذاری ارسال می‌کند تا برای شما کد بورسی صادر شود. در شرایط معمول، صدور کد بورسی حدود ۲ روز کاری (از زمان تحویل کامل مدارک و اطلاعات) زمان نیاز دارد.

 

2.      در روش دوم بدون مراجعه به کارگزاری می‌توانید برای دریافت کد بورسی، اینترنتی ثبت نام کنید. درحال حاضر تعداد اندکی از کارگزاری‌ها امکان کدگیری غیرحضوری را فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال در کارگزاری آگاه با مراجعه به سایت آگاه اکسپرس می‌توانید اطلاعات خود را ثبت کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات شناسنامه ای، شغلی، تحصیلی و معرفی یک شماره حساب بانکی است. پس از آن برای احراز هویت و تطبیق مشخصات با مدارک شناسایی می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

 

§         احراز هویت غیر حضوری یا کدگیری در محل شما (در این روش نماینده‌ای از کارگزاری برای احراز هویت شما در محل کار یا درب منزل مراجعه خواهد کرد.)

§         احراز هویت از طریق مراجعه به دفاتر منتخب پیشخوان دولت (در این روش می‌توانید به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان که نزدیک به محل کار یا منزل شما است، مراجعه کنید.)

§         احراز هویت حضوری در شعب کارگزاری آگاه (در این روش می‌توانید به یکی از شعب کارگزاری آگاه که نزدیک به محل کار یا منزل شما است، مراجعه کنید.)

 

مدارک لازم برای ثبت نام بورس و دریافت کد بورسی

 هر فرد حقیقی می‌تواند با ارائه مدارک زیر برای دریافت کد معاملات بورس و فرابورس اقدام کند:

·         اصل و تصویر شناسنامه از صفحه اول و صفحه توضیحات

·         اصل و تصویر رو و پشت کارت ملی

·         مشخصات حساب بانکی (نام بانک، شماره حساب، شماره شبا، کد و نام شعبه، نوع حساب)

·         آخرین مدرک تحصیلی (برای دسترسی به معاملات آنلاین بورس دارا بودن حداقل دیپلم و ۱۸ سال سن لازم است.)

·         تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی

·         تکمیل فرم درخواست کد معاملات آنلاین (قرارداد معاملات برخط)

·         تکمیل فرم قرارداد انجام معاملات اینترنتی

 

 سوال: کسانی که مدرک تحصیلی دیپلم ندارند، نمی‌توانند کد بورس دریافت کنند؟

-           پاسخ: کلیه افراد حقیقی می‌توانند کد معاملات بورسی (فرابورس) دریافت کنند. اما تنها افرادی می‌توانند معاملات آنلاین انجام دهند که حداقل دیپلم آن ها احراز شود. اگر فرد نتواند مدرک ارائه کند یا سن او کمتر از ۱۸ سال باشد، می‌تواند معاملات به‌صورت اینترنتی انجام دهد.

 

 هر فرد حقوقی (شرکت ها، موسسات، سازمان‌ها) می‌تواند با ارائه مدارک زیر برای دریافت کد معاملات بورس و فرابورس اقدام کند:

·         اصل و تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس

·         اصل و تصویر روزنامه رسمی

·         آگهی کلیه تغییرات

·         اصل و تصویر اساسنامه

·         اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره

·         تکمیل فرم تعهدنامه

·         تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقوقی

·         تکمیل فرم درخواست کد معاملات آنلاین (قرارداد معاملات برخط)

·         نامه درخواست دریافت کد بورسی خطاب به کارگزاری

·         معرفی نماینده جهت دریافت کد بورسی و انجام معاملات آنلاین

هزینه دریافت کد بورسی چقدر است؟

در حال حاضر دریافت کد بورس رایگان است. اما چنانچه احراز هویت شما از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت گیرد، مبلغ ۱۲۰۰۰ تومان به‌عنوان کارمزد دفاتر پیشخوان (برای خدمات احراز هویت)، از شما دریافت خواهد شد.

 

جمع‌بندی:

کد بورسی اولین گام ورود به بورس است و می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری برای دریافت آن اقدام نمایید. به طور کلی دریافت کد بورسی رایگان است. با این شناسه می‌توانید معاملات بورسی و فرابورسی خود را به‌صورت آنلاین نیز انجام دهید.

 

منبع : bashgah.com



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الکس

در این مقاله سعی‌ بر آن داریم که تمام محصولات و دی وی دی های ونوس را به صورت دقیق با ریز جزئیات به شما دانش آموزان و رتبه‌های برتر آینده معرفی‌ کنیم تا بتوانید با دیدی باز تر پکیج‌های آموزشی خود را سفارش دهید.

در ابتدا لازم به ذکر است که تمام دی وی دی های ونوس بر مبنای آخرین تکنولوژی روز دنیا تهیه و تولید شده است. با متدِ در پیش گرفتهٔ تدریس اساتیدِ خبره ما ، از هر دو نیم کره مغز دانش آموز به طور همزمان جهت آموزش و هک کردن مطالب در ذهن او استفاده شده است.

یکی‌ دیگر از ویژگی‌‌های مثبت این مجموعه های آموزشی ونوس کمک گیری از الگو‌های درسی‌ جهت کاهش دادن زمانِ یادگیری مطالب و افزایش ماندگاری مباحث در ذهنِ دانش آموز می‌باشد.

علاوه بر نکته ذکر شده ، در دی وی دی های ونوس با پوشش دادن هزاران سوالِ مختلف ، دانش آموز با همه نوع تیپ سوال آشنایی پیدا می‌کند و به نوعی میتواند دست طراحان کنکور را بخواند و دیگر از طرح شدن سوالاتی با ادبیات جدید هراسی نخواهد داشت!

معرفی دی وی دی های ونوس - دروس عمومی

1 – ادبیات فارسی ونوس (استاد جعفر سبحانی)

  1. ارائه متد جدید آموزشی برای یادگیری تمام واژگان ادبیات فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم به روش جذاب و ویژه
  2. کمک گیری از شهودی سازی مطالب با کمک تصویرسازی ذهنی در داستان ها و شخصیت شناسی های ادبیات فارسی
  3. استفاده همزمان از دو نیم کره مغز جهت یادگیری عمیق مطالب حفظی
  4. درگیر کردن همزمان ذهن،چشم و گوش به منظور افزایش ماندگاری لغات و املای کلمات فارسی در ذهن
  5. پوشش تمام و کمال تمام تست های کنکور سال های اخیر و بیان روش های تست زنی با مهارت های ویژه
  6. مطرح کردن سوالات تالیفی از سوی استاد سبحانی برای پوشش تمام مطالبی که امکان مطرح شدن در کنکور سراسری نظام جدید آموزشی را دارند.
  7. تثبیت معنی لغات ادبیات فارسی با کمک انیمیشن که در حافظه بلند مدت جای می گیرد.
  8. پوشش تمام مباحث قرابت معنایی کتب ادبیات فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم
  9. معرفی روش قفل گذاری جهت آموزش و یادگیری مباحث آرایه های ادبی دهم، یازدهم و دوازدهم
  10. آموزش به طور همزمان لغات املایی و معنی واژگان کتب فاسی دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت موازی جهت صرف جویی در وقت دانش آموزان

برای مشاهده تمامی پکیج های آموزشی ادبیات و زبان فارسی نظام جدید و نظام قدیم آموزشی موسسه توسط استاد سبحانی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده نمونه تدریس های استاد سبحانی در موسسه ونوس اینجا کلیک کنید.

2 – زبان انگلیسی ونوس (استاد شهاب اناری)

  1. یادگیری و پوشش تمام کلمات Vocabulary زبان دهم، یازدهم و دوازدهم با متد فوق العاده
  2. استفاده از سیستم یادگیری دو نیم کره مغز جهت به خاطر سپردن بیش از 1200 کلمه کنکور
  3. بررسی و تدریس تمام کلمات خارج از کتب درسی با سابقه مطرح شدن در کنکورهای اخیر
  4. آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی کنکور نظام جدید آموزشی در حدود 20 ساعت (20 حلقه آموزشی)
  5. یادگیری سیستم حل سریع سوالات زبان به صورت رگباری
  6. ارائه نقشه راه های قدرتمند جهت بیان مفاهیم اصلی و پایه ای درس زبان انگلیسی
  7. استفاده همزمان از دو نیم کره مغز جهت یادگیری عمیق مطالب حفظی
  8. کمک به حل سوالات Reading و درک مطلب بدون خواندن متن
  9. بررسی درس به درس و آموزش تمام مباخث برای تسلط بیشتر
  10. پوشش کل گرامر درس زبان با متدی ویژه با ماندگاری بالا در ذهن

برای مشاهده تمامی پکیج های آموزشی زبان انگلیسی نظام جدید و نظام قدیم آموزشی موسسه ونوس توسط استاد شهاب اناری اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده نمونه تدریس های استاد شهاب اناری در موسسه ونوس اینجا کلیک کنید.

 

 

3 – عربی ونوس (استاد مصطفی آزاده)

  1. پوشش بدون فراموشی تمام کلمات سخت و آسان درس عربی به سبک خاص استاد آزاده با ماندگاری بالا در ذهن
  2. یادگیری آسان عربی با ماندگاری بالا در ذهن به وسیله شهودی سازی مطالب
  3. تفهیم عمیق مطالب عربی کنکور با ارائه نقش راه های سودمند توسط استاد مصطفی آزاده
  4. یادآوری و مرور مطالب گفته شده جهت تفهیم بیشتر مباحث جدید
  5. ایجاد انگیزه در دانش آموزان با تدریس پرهیاهو و با شوق و ذوق استاد آزاده
  6. پوشش تمام مباحث دروس عربی دهم، یازدهم و دوازدهم 
  7. بیان و بررسی تشریحی تست های ترکیبی از مباحث مختلف
  8. رمز گذاری مطالب و بیان تمام تضاد های درس عربی
  9. استفاده همزمان از دو نیم کره مغز جهت یادگیری عمیق مطالب حفظی
  10. آموزش روش های تست زنی سریع برای حل سریع سوالات دشوارتر

برای مشاهده تمامی پکیج های آموزشی عربی نظام جدید و نظام قدیم آموزشی موسسه ونوس توسط استاد آزاده اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده نمونه تدریس های استاد آزاده در موسسه ونوس اینجا کلیک کنید.

4 – دین و زندگی ونوس (استاد سید هادی سرکشیک زاده)

  1. یادگیری کامل دین و زندگی کنکور(دهم،یازدهم،دوازدهم) با متد جدید آموزشی توسط استاد سرکشیک زاده
  2. ایجاد تسلط همه جانبه در روش مطالعه درس دین و زندگی در کمتر از 10 روز
  3. استفاده از روش تصویرسازی ذهنی جهت درک عمیق مطالب 
  4. آموزش سریع و بدون دردسر  تمام آیات و متن کتاب درسی بدون حفظ کردن
  5. ارائه روش حل تست ها به صورت مفهومی و گزینه به گزینه
  6. طرح سوالات متنوع تستی برای تسلط بیشتر دانش آموزان و آشنا شدن با تیپ سوالات
  7. یادگیری تمام دینی کنکور هر سه پایه تحصیلی با حدود 50 ساعت تدریس مفید استاد سرکشیک زاده
  8. استفاده همزمان از دو نیم کره مغز جهت یادگیری عمیق مطالب حفظی
  9. استفاده از سیستم جذاب رمز گذاری برای حفظ کردن قسمت های مورد نیاز(آیات، ابیات و اشعار، تیترها)
  10. مطابقت بالای 90 درصدی دین و زندگی کنکور 97 طبق سوالات پیش بینی شده استاد سرکشیک زاده

 

برای مشاهده ادامه متن به سایت سنجش مراجعه کنید ..!

 



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 12 / 1397 | نظرات ()